Провокиран отговор



БЛИЗКИ ТЕМИ:

25 коментара

  1. Андрей Романов каза:

    Позорно и отвратително текстче, миришещо на простащина и злоба. Коя е тая Любенова и откъде накъде ще клевети Дядо Владика Серафим??

  2. петър илиев каза:

    В действителност доста провокативна статия,но Истината трябва да ни е най-ценна и да не се плашим от нея!

  3. рядко коментирам каза:

    Наистина, че мирише на простащина текстът. Прост човек без въображение освен с „хранилки“ с друго не си обяснява живота…

  4. Петър Николов каза:

    „превъзходно араповско вино и хапване на свински бут в Драгалевския манастир. “ – това не е толкова тежък грях. В някои манастири е разрешена консумацията на месо. Относно личните грехове на дядо Кирил – не смятам, че това е най-същественото, че да му обръщаме толкова внимание. Човекът е покойник отдавна. Има своите достойнства. Дали е бил назначаван – не смятам това за най-важно. Важно е да се знае истината, но Църковната независимост не е над евангелските закони!
    „Въпросът обаче е в качеството си на какъв Серафим Соболев се изживява като последна инстанция и лепи гнусни епитети на отделни лица.“ – В качеството си на православен християнин. Признавам – краен. Аз смятам икуменическото движение (към момента) за еретическо. Единственият възможен икуменизъм е връщането на останалите деноминации към Православието. Вижданията на владика Серафим са били сходни. Думите му са остри, но нищо повече.
    „единствено от Великата Руска църква” – Съгласен съм, че това е наивно, но …Продължение ..

  5. Петър Николов каза:

    гледайки в историята, виждам, че без РПЦ Православието щеше да бъде до голяма степен заличено.
    „болшевизирана по това време“ – Авторката вероятно не знае, че Църква е Богочовешки организъм. Бог не може да бъде болшевизиран, а и, както историята показва, огромната част от РПЦ остава във вярата.
    „препоръчва всички професори в него да бъдат махнати“ – и аз съм си го мислел на моменти. Слава Богу, вече има и читави преподаватели.
    Следващите препоръки на дядо Владика смятам за особено показателни. Авторката вероятно не познава дядо Партений и архим. Серафим, но аз и мои роднини ги познаваме. Не познавам човек, който да не е възхитен от качествата им.
    За намесата в делата ни – не ми е приятно, но нямам достатъчно данни за ситуацията в Църквата, за да коментирам.
    Относно Руската патриаршия и нейната дипломация при схизмата – не мога да споря. Данните не говорят добре за тях, но и не виждам особени грехове. Виждам старание да се спази буквата на закона – типично за въцърковените руснаци.

  6. Петър Николов каза:

    „архиепископ Серафим прави дори неканоничен опит да изгради върху диоцеза на една автокефална църква, каквато е Българската екзархия, своя собствена руска епархия.“ – нямам достатъчно данни, но формално сме били в схизма. Всякакви наши претенции за неканоничност на дядо Владика ще да са нищожни.
    „политика на принудителен отказ от духовна връзка между Родината и онова българското население“ – тук се съгласявам, че търпим голяма критика. Това е голям грях на всички българи.
    „Някой днес да плаче за тези мъченици? Някой днес да иска да ги канонизира за светци?“ – Канонизацията, за сведение на авторката, не е политически акт. Повечето светци не са формално канонизирани. Просто всички хора ЗНАЯТ, че някой е светец. Не отричам това, че хиляди мъченици са незнайни за нас, но за тях са определени специални дни на почит.
    „архиепископ Серафим е настанен в самостоятелен апартамент в сградата на Синодалната палата“ – не виждам нищо срамно в това. Нека не пожълтяваме чак толкоз!

  7. Петър Николов каза:

    „да го прикани да напусне жилището си. Причината за това е, че този висш клирик всекидневно е посещаван от небезизвестната в руските среди г-жа Варвара Зизикина“ – Причините за изгонване може да са всякакви. При желание, поводи могат да се измислят.
    „Сега той е дошъл във Варна с госпожа Варвара, наели в лозята кьошка на Пейчева за 15 хил. лева и живеели наедно” – пише с възмущение Варненски и Преславски митрополит Симеон.“ – Аз не бих вярвал на всичко, написано от хора, чиито оставки дядо Владика е искал. Предпочитам да имам по-сериозни данни, за да повярвам на такива обвинения.
    „в продължение на близо 30 години именно бедният български народ му дава заплата.“ – Ех, това сиромахомилство ми е много противно. И днешните „християни“ се ядосват, когато видят владиката си в скъпа кола. Пък съм чувал в Гърция за енории, които купуват луксозен автомобил на свещеника си, защото го смятат за най-важен!

  8. Петър Николов каза:

    „Заради многобройните й афери впоследствие г-жа Варвара е била изведена от страната и заминава за Германия.“ – това не ме изкушава.
    „как е изглеждала въпросната магнетична госпожа. Отговорът беше: „очень, очень толстая”“ – не смятам, че подобни жълтини подобават на културни хора!!!
    „претендиращ за христолюбие, братолюбие и хуманизъм“ – Ако „Православие.БГ” претендира за хуманизъм – аз веднага бих спрял да го чета!
    Сега малко за дядо Владика. Доцент Любенова, Владика Серафим е светец според мен, мои роднини, познати, непознати, хиляди хора, които по неговите бързи молитви са получили изцеление (включително от рак), помощ за ежедневни неща, помощ в учението и много други. Не бих се отказал от внимателно и честно изучаване на биографията му, преди да бъде официално канонизиран. БПЦ не бърза с канонизациите, тъй че аз нямам опасения. Междувременно хората, търсещи молитвите на дядо Владика не спират.
    Прощавайте моето невежество и острите думи.

  9. Georgi Traikov каза:

    Жената си е написала името, а и не се впуска в лични тълкувания. Тя се придържа изключително към писмени сведения. Самият факт, че владиката Серафим с охота кореспондира с Патриарх Алексей и дава мнения, ми говори за наличието на църковна шизофрения. Трябва да се, че руснак, българин, грък, сърбин, македонец и др., не означава автоматически православен. Лично за мене ми се струва, че дядо Владика е бил повече националист, отколкото православен. Притока на хора при гроба му не е признак на светост.

  10. Венета каза:

    […] Едва ли си струва да се вадят аргументи пред такова убого същество, просто излишен разход на енергия. Мога само да я ожаля, тя хвърля кал и плюнки нагоре, към слънцето, то пък й се връща на физиономията. Все пак подкрепям и уважавам труда, който са си дали тук другите форумци, да оборят тоя пасквил, който не успях цялостно да прочета, но затова пък имам пични впечатления от телевизионното предаване.

  11. Н1234 каза:

    [quote name=“Georgi Traikov“]Жената си е написала името, а и не се впуска в лични тълкувания. Тя се придържа изключително към писмени сведения. Самият факт, че владиката Серафим с охота кореспондира с Патриарх Алексей и дава мнения, ми говори за наличието на църковна шизофрения. Трябва да се, че руснак, българин, грък, сърбин, македонец и др., не означава автоматически православен. Лично за мене ми се струва, че дядо Владика е бил повече националист, отколкото православен. Притока на хора при гроба му не е признак на светост.[/quote]

    ……..
    Архиепископ Серафим е бил изключително православен, бил критик на ССЦ, и защитник на Православието за това време.Поради тази причина и икуменистът Горан Благоев, който само се пише православен го обижда.

    Имам въпрос към авторката, от кое изповедание е , и членува ли в масонски ложи ?

  12. K. Димитров каза:

    Доц. д-р Любенова е посветила 30 години от живота си в търсене на Истината за „православното“ руско присъствие в България. Всички вие,които хвърляте камъни по нея проверете информацията от нейните източници. Може би повечето от вас смятат че всеки руснак е потенциален светец. Множество руски люде отиват при гроба на Ванга отправят молитви, твърдят че им е помогнала. Е, непогрешимите руски граждани може би ще предложат и тя да бъде канонизирана.

  13. ivan ivanov ivanov каза:

    Дякон Кураев, който не е случаен Московската патриаршия, явно добре познващ стоката си , в книгата си“ Традиция , обряд, догмат“ , издадена на български , изразява силно негативно отношение Серафим Соболев. Фактите изнесени от Любенова го потвърждават. Явно изумени , че местните аборигени са били толкова впечатлени от една мракобесна личност, че искат и да го правят светец, ръководителите от Москва са обърнали позицията на 180 градуса , за да използват култа за проводник на влияния.

  14. ivan ivanov ivanov каза:

    Този феномен трябва да се изследва , по документи – сатрап, унищожаващ съдби и хора в сътрудничество с комунстите, според енориашите- светец. Ужасно е да се помисли , още по-ужасно ,че е било живият живот на православната общност, а най-ужасно , че промитите мозъци още не го проумяват. Все едно сме секта

  15. Георги Димитров каза:

    DODO, можеш ли да ми кажеш къде точно в книгата си „Традиция, обряд, догмат“, Кураев говори за арх.Серафим Соболев? Току що прегледах руския оригинал и не открих да се споменава неговото име!

  16. Хронист каза:

    Длья этой дискусй в Болгарий еще не пришло благоприятное время. Друзя надо лучше изучат архивние источники!

  17. Nia каза:

    Дядо Владика Серафим наистина е бил против екуменизма. И според мен е ерес. Не знам доколко информацията на госпожата е вярна и дали не цитира нещо извън контекст. каквото знам за владиката Серафим, го знам от българските православни сайтове. Знам, че се случват чудеса по неговите молитви, включително и мои роднини са се молили за здраве и са го получавали. Колкото до руската задгранична църква, тя не е поддържала връзки с Москва. Общението е възстановено през 2007 г. Дотогава са били в общение със сръбската църква, която е канонична. Колкото до „православните руснаци“ и на мен ми се е случвало като кажа „България“ да ми кажат „Варна“ и „Ванга“. Не всички са вцърковени.

  18. Ивана Христова каза:

    От много години не бях чела нещо толкова мерзко!!! Проблемът на тази лелка е много прост – тя е НИКОЙ! Нейните писания нямат никакво значение, те са плод на естествената омраза на себелюбието към светостта, грозното към красивото. Едно обаче е ясно, както вонящото блато не може да замърси слънчевите лъчи, така и лелката не може да затъмни светлия образ на светеца в душите на тези, чиито сълзи той е изтрил. Дядо Серафиме, моли Бога за нас!

  19. Петко Петков каза:

    На руснаците им трябва руски светец в БГ енорията, какво повече? Който не му харесва да се оплаче на арменския поп или на гуруто си
    Глобална политика, а котараците си пият кафето и подхвърлят досиета. Въпросът с Владиката и пребиваването му тук е предимно политически и след това духовен, ако мога така деликатно да се изразя. Или май няма никакъв смисъл? Къде ли е сега Джеймс Бонд? Може би е станал монах или просто бъдещ светец? Неведоми са пътищата Господни, господа защитници и нападатели!

  20. intrigiti каза:

    Не може да се докаже нищо и следователно…
    Всеки решава сам за себе си, според това, което вижда и на базата на собствените знания и жизнен опит. Разбира се, че има интрига и въпросът е каква е тя и кой печели от подобни безсмислени опити за опипване на почвата и лансиране на полу истината в двубой на „духовно“ и науч(е)но ниво. За светостта на много светци се съмнявам и се моля Бог да ми прости, но това няма нищо общо с репресивното настроение и дела, освен ако мислим, че правилата ги създаваме ние! За съжаление на много праведници…
    „Каквото повикало, такова се обадило“
    Кариерист с чиста съвест и корупция с доказателства и документи, това е невъзможното и характерното на всички „духовни“ организации.
    А в началото бе словото, докато не ме настъпиха или Аз съм пътят, истината и животът, да бе ама аз съм човек и съм подвластен на страсти! Сори Баце, както ще кажа един герой на новото време!,

  21. intrigiti каза:

    Ако се окаже, че дядо Владиката е измислен герой? А толкова ресурс е употребен в нещо, което е измислица или полу истина и чиста лъжа в името на доброто, тогава какво правим и в какво вярваме? Ако всичко зависи от удобния политическии и финансов курс? Ако е безмислено да се водят такива „дискусии“? Ако това е част от играта на котараците и всичко вуни?
    Ако ние сме нормални едва ли щеше да има подобна „духовна дискусия“ , която много понамирисва на зависимост и лъжа и самозаблуда!

  22. ivan ivanov ivanov каза:

    Отрицателното отношение на Кураев към Соболев можеш не само да прочетеш в цитираната книга , но и в това интервю http://www.pravmir.ru/protodiakon-andrej-kuraev-cherez-menya-perestupi-i-idi-dalshe-v-realnuyu-cerkov/

  23. ivan ivanov ivanov каза:

    В интервюто на Кураев / както и в книгата/ става дума за това , че в заключението на книгата си „Русская идеология“ Соболев предлага нещо , което и Сталин , не е предлагал за вярващите, а именно предложеният светец човеколюбиво иска въвеждане на смъртно наказание за атеистите.. Ето идвадка от интерюто на Кураев.: На днях я перечитывал книжечку с очень претенциозным названием «Русская идеология». Ее автор — архиепископ Серафим Соболев. Из эмиграции он написал, что, когда большевики будут свергнуты и царь-батюшка вернется в Россию, тогда, наконец, отменят «вредный закон о свободе совести» и будет введена смертная казнь за проповедь атеизма. Это пишет человек в 1939 году, уже по ту сторону русской катастрофы! Он хоть чему-нибудь научился или нет? А те, кто сейчас переиздают его книжки и даже говорят о его возможной канонизации? Вопрос не только в архиепископе Серафиме, а в целом в наших убеждениях и ценностях: чему мы научились после страшного опыта XX века. Боюсь, что ничему.

  24. Петър Николов каза:

    Dodo, правите ли разлика между искане на смъртно наказание за атеистите и смъртно наказание за проповядващите атеизъм? Пак ще кажа, че Владика Серафим е изказал по-крайно мнение, но това е от ревност, а не от злоба. Спомням си как дядо ми ме скастри (много рязко), когато бях направил нещо нередно в олтара. Тогава ми се стори много несправедливо и обидно, но сега си давам сметка, че благоговението му към Светинята го е накарало да реагира така и че е бил прав.
    Относно проповядването на атеизъм и ереси, смятам, че управляващите ще носят отговорност за търпимостта си към това. Тук става дума за умишлено въвеждане в заблуждение на милиони хора. Аз не бих искал смъртно наказание, но и не смятам, че православните трябва да имат търпимост към подобни безобразия.

  25. Индианец от Марс каза:

    Tова само да не е мръсна политическа игра, докато героите на христянската любов и перо се изживяват, реализирайки философското си кредо и зависимост като прахославни, знаещи смирени революционери с револвери и голяма доза фалш, любов и т.н.
    Всичко е ясно и точно, говорят ти за любов, а въртят интриги и номера, пък после ходещите на варчки са виновни. Да живее христянската любов и истина! Това е нашето спасение!