Проблемът за пола в църковния брак



БЛИЗКИ ТЕМИ:

4 коментара

  1. kipria каза:

    Много хубава и полезна статия. Авторът А.Зайцев е направил опит да даде аргументиран отговор на по-съществените въпроси, засягащи темата от православна гледна точка, като прави аналог с католицизма. В рамките на една статия е трудно да се обхване такава тема, по която има много мнения, но авторът е успял да даде достоен отговор в полза на Православието. Въпреки уважението ми към блаж.Августин не мога да приема възгледа му, че целта на брачния съюз е единствено създаването на потомство и отглеждането на добри деца, както сам се изразява, при положение, че брака се основава на любовта между мъжът и жената, а раждането на деца е следствие от тази любов. А св.Григорий Нисийски със своето индивидуално богословско мнение по редица въпроси е останал в сянката на своя велик брат св.Василий Велики, въпреки огромните му заслуги в областта на християнската антропология с неговия труд „За устройството на човека“.

  2. Дон Кихот каза:

    Блаж. Августин в отричането си на секса само доказва, че никога не успява да се освободи от влиянието на гностицизма. А твърдението на горния, че гениалният мистик св. Григорий Нисийски бил само сянка на Василий е нелепо и неразбираемо.

  3. kipria каза:

    Никой не отрича гиниалността и заслугите на св.Григорий Нисийски, дори съм го подчертала. А що се отнася до това, че е бил в сянката на своя брат, самото отношение на Църквата в древността го показва, а не е моя приумица.Самият той твърди, че държи на самообразованието и самопознанието повече, отколкото на дипломите.

  4. kipria каза:

    И за да не ме поправите знам, че се пише „гениалност“.

Споделете в социалните мрежи