Право на отговор


Уважаеми редактори и списватели на в-к „Струма”, в-к „Вяра” и „Православие БГ”,

Ползвам се от правото си на читател, за да изпълня моя свещенически дълг и да отговоря на съобщение, публикувано във в-к „Струма”. Бих желал моят отговор да бъде публикуван и на страниците на многоуважаваните от мене медии в-к „Вяра” и ”Православие БГ”, за да може да достигне до колкото се може повече читатели.

За да може колкото се може повече християни да разберат истината за случая със свещеник Валентин Ноцков. Убеден съм, че ще ми предоставите тази възможност, но оставям на вас, господа главни редактори, да прецените и решите как да постъпите с моето изложение по този показателен в много отношения случай. Само ви моля да не съкращавате или променяте текста. Предварително благодаря и Бог да благославя вас и вашите читатели!

В брой 250 от четвъртък, 23.10.2008 г. в-к „Струма” публикува съобщение с разяснение, относно свещеник Валентин Борисов Ноцков, сега служащ и проповядващ в град Чикаго – САЩ. От всичко изнесено като информация в това съобщение-разяснение, единственото вярно нещо като факт, а не като истина, е, че „намален състав на Св. Синод низвергна” отец Валентин и „така синодът утвърди решението на Неврокопския епархийски съд от това лято”. С това се изчерпват достоверностите в това съобщение-разяснение, въпреки, че не мога да си представя как е имало съд, без да се е водило разследване. Не мога да си представя кой е този безпристрастен събирач на сведения спрямо отец Валентин, а и каква му е сърдечната независимост. Но това е друга тема.

Искам да ви уверя, че авторката на това съобщение-разяснение не е виновна за грозните лъжи и измами, които са описани вътре. Сигурен съм, че Ваня Симеонова е ползвала информатор, който е изнесъл тези гнусни кроежи и сатанински метежи. Но информаторът, който е изнесъл разясненията, е лъжец и клеветник. И затова към този дяволски служител ще се обръщам като към клеветник, защото, знайте, в Светото Писание и в Светото Предание дяволът е обозначен като баща на лъжата и клеветата. Самата дума дявол, преведена от гръцки на български език, означава клеветник. Затова, моля Ви, господин Главен редакторе на в-к „Струма”, предайте поздравите ми към г-жа Ваня Симеонова и й кажете, че е имала среща и разговор с дявола, приел човешки образ. Може би е бил с униформа на свещенослужител, с деликатна външност и лице на праведник. Но отвътре, уверявам Ви, той е червив, по нашето наречие – червесал. Уверявам Ви, уважаеми журналисти и читатели, че дяволът не е толкова силен, колкото се опитва да се изкара той със заглавието в цитирания брой. За да влезе в човека, той трява да бъде поканен, но като влезе започва да се бори по хитър и лукав начин срещу Бога и особено срещу Иисус Христос. А Иисус Христос е център на свещенодействения живот на християните, най-вече на Светата Православна Църква. За да измести този център, дяволът започва с кроежи и мътежи да избутва от душите ни спасителния образ на Господа и се настанява вътре с благородните намерения и идеи за дисциплина, честност, послушание, справедливост и превръща Църквата в институция. Като се настани здраво и удобно, той започва да съди. Засега той не ни съди, че вярваме в Светата Троица, а за фактури, писма, устави, отчети – за клевети. И, забележете, съсипва ни като цитира някой канон и край – вече си поставен пред свършен факт. Уважаеми журналисти и читатели, канонът в ръцете на боговдъхновени архиереи е функция на сърцето. И то е същото, каквото е лекарството или операцията за тялото – живително и спасително средство. Канонът в ръцете на човеци, поддали се на дяволските услуги, е същото, каквото е брадвата в ръцете на джелата.

Уважаеми г-н Главен редактор на в-к „Струма”, клеветите във Вашия вестник са следните:

1. Отец Валентин Ноцков никога не е бил „твърд последовател на Пимен”. Той е първият свещеник, който още в далечните 70 – 80 години на 20-ти век писмено заяви на тогавашния митрополит Пимен, че със своите мечти и страсти ще нанесе такива рани на БПЦ, че ще са нужни десетки години, за да бъдат излекувани.

2. Отец Валентин, когато се върна от САЩ, се включи в каноничната БПЦ и е с най-голям принос в разяснителната борба с разколника Пимен – Деян Неделчев. С точност може да се твърди, че една от причините за победата на Светото Православие над еретическия метеж на Пимен е именно отец Валентин.

3. Отец Валентин беше най-искрен гласоподавател на дядо Натанаил, нещо повече, агитираше за него.

4. Деян Неделчев и като митрополит не го е изпратил в САЩ, а пък като разколник през 1995 г. е абсурд и с това твърдение се очертава комплекса за малоценност на „информатора”- клеветник.

В САЩ отец Валентин, заедно с паството си е под омофора на вече покойния владика Кирил Йончев, който е всепризната личност във всички православни църкви, включително и БПЦ. И всички се радваха когато в „Св. Александър Невски” патриарх Максим и целият Св. Синод съслужиха с владиката Кирил Йончев.

Съпоставете нещата и вижте колко е дребнав мига, описан в заглавието от цитирания брой на в-к „Струма”.

След 12 години владиката Натанаил издава заповед отец Валентин в срок от 14 дни да се прибере в Неврокоп и да чака разпореждане. Това не става и набързо е заведено дело, на което отец Валентин е осъден. Точно – блажени години, когато комунизмът беше млад! Виждате ли колко е немощен и нищожен съда над този наш брат во Христа? Този съд вижда в Св. Църква една институция с пангари, лафки, магазинчета и най-отгоре седнал един счетоводител. Истината е, че енорията и храма „Св. Йоан Рилски” – гр. Чикаго се развива много добре, включително и финансово. А това не е благо в някоя завистлива душа. Обратно, енорията и другата българска черква там – „Св. София”, поради постоянно поругание на светините, запада и финансово се изтощава, поради което и кредитните чиновници са по петите им.

За тази цел съществува програма-кроеж, с която да се съсипе българската църковна община „Св. Йоан Рилски”, да се разпръсне и част от тях искат не искат да идат в „Св. София”, та да се изплащат дълговете. Това е намерението-стратегия на този акт. А нали знаете, че стратезите носят униформа – мундир. Православното расо не е мундир.

Тези съдии можаха да видят някакви нередности, а не можаха да видят нередностите на съпътника или архиерей Йосиф.

Наскоро се върнаха от Чикаго едни православни християни, които искали да се причастят в „Св. София”. Не ги причастили, понеже не си носели лъжички. А пък някъде пречастявали с пластмасови лъжички, които след това изхвърляли. Ужас! Това става пред очите на кающия се архирей. Спирам. Не искам да говоря за такива предателства. Те са безчет по отношение на тези „съдии”.

Уважаеми Главни редактори,

Как искам чрез Вас да се обърна към всички свети Архиереи от Вселенското Православие, до които ще бъде изпратено това богоненавистно решение:

„Свети Архиереи, целувам благославящите ви десници, до земята ви се покланям и из устата на грешник ви моля, не обръщайте внимание на тази разколническа отмъстителност, бесовска жестокост, химн сатанински и танц безбожнически!”

С ясно съзнание се подписвам с трите си имена: свещеник Владко Илиев Тасков,
гр. Св. Врач, 26.10.2008 г. – Димитровден

Щом сте вече тук…

Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>

Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>

Подкрепете сайта

лв.
Select Payment Method
Personal Info

Credit Card Info
This is a secure SSL encrypted payment.

Donation Total: 10,00 лв.

Следвайте ни
  
  
   

Право на отговор



Прочетох статията на в. Монитор "Отзован от САЩ владика гласен за Пловдивски митрополит". Реших да взема лично отношение – най-вече защото статията беше препечатана в Православие.БГ, на който аз лично и хората в моята епархия гледат като на сериозно, православно, точно и вярно издание. На нападки в светски вестници по принцип не реагирам и в случая реакцията ми е продиктувана от болезнените въпроси, които възникват в мен във връзка с отношението между Църква  и медии в България.

(още…)

Щом сте вече тук…

Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>

Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>

Подкрепете сайта

лв.
Select Payment Method
Personal Info

Credit Card Info
This is a secure SSL encrypted payment.

Donation Total: 10,00 лв.

Следвайте ни
  
  
   

Може да харесате още...

5 Отговори

  1. Metallica каза:

    Каква невероятна архаична стилистика имате вие православните…

  2. dgargamel каза:

    че какво му е на стилистика…

  3. dbachev каза:

    Щом този отец е под омофора на владиката Кирил Йончев, а не под омофора на патриарх Максим, значи той е на духовно попечение и административно ръководство в друга Православна църква, може би Американската православна църква. Чувал съм, че отец Божидар от село Брежани, област Благоевград, също е преминал от БПЦ в тази църква, с ръководител владиката Кирил Йончев (който, щом е починал, има вероятно заместник). Така че не ми е ясно, защо ще го съди български църковен съд, в случая – Неврокопския.

    И още нещо: щом един отец е отишъл, да речем, на служение в САЩ, нали се мести от епархия на територията на страната, в епархията в САЩ, на която ръководител е, в случая дядо Йосиф. Как така ще го съди църковен съд на бившата му епархия? Моля отеца, който пише по-горе, да изясни въпроса.

  4. Kerigma каза:

    „Каква невероятна архаична стилистика имате вие православните…“ От граматиката на твоето изречение се подразбира, че не си православен. Тогава добре дошъл в нашия сайт! Повечето ще те приемат като ближен. Прав си за стилистиката, но не всички православни ползват този стил. И наистина е подходящо да се повдигне въпроса защо някои хора, включително и горния отец, си губят времето и енергията да овладяват „православен жаргон“ вместо някой чужд език? Не искам да им правя психологичен анализ . . .. но е добре те да се запитат сами . . .. и дано да намерят честно отговор . . . Едва ли ползването на този жаргон прави човека по-благочестив?!?! Пламен Сивов е един от хората търсили интелигентен отговор на този въпрос . .. .

  5. solomon каза:

    Kratko i qsno za vsichki zainteresovani!Samo eparhiiskiq syvet kym Eparhiqta, v koqto sluji daden sveshtenik moje da sydi i da vzima resheniq!Sled eparhiiskoto sybranie i sled kato veche e vzeto reshenie, tova reshenie se izprashta za utvyrjdenie kym Sv.SINOD!Nikoi vladika i vaobshte duhovnik, nqma pravo da sluji v druga Eparhiq bez razreshenie ot Eparhiskiq Arhierei, kamo li da osyjda duhovnik ot chujda Eparhiq!Ndqvqm se che e qsno!