Влиянието на миграцията върху църквите в Близкия изток
oikoumene.org
Свидетелствата на млади християни от Близкия изток за това защо мнозина от тях напускат региона в търсене на по-добро бъдеще ще бъдат представени на Публичното изслушване относно миграцията и изменящия се църковен пейзаж, което ще се проведе в Бейрут, Ливан, на 15-16 април.
Изследователи от близкоизточни университети, политици и дипломати, както и представители на високо равнище на икуменически организации, църкви и християнски организации, ще дадат своя принос в изслушването, което е открито за обществеността. Изслушването ще се фокусира върху причините и последиците от миграцията, мултикултурализма и различието в контекста на близкоизточния мирен процес.
Публичното изслушване ще бъде последвано от двудневна среща на Световната икуменическа мрежа по миграция (GEM), която обединява регионални икуменически организации, църкви и християнски организации, работещи по темата в различни части на света. Срещата ще бъде една възможност за дискусия относно отговора на църквите към предизвикателствата, поставени от миграцията, и необходимостта от намиране на начини да се живее заедно в обществата, в които има различие.
На изслушването ще присъства делегация на Световния съвет на църквите, водена от генералния секретар на ССЦ д-р Самуел Кобия.
Публичното изслушване и срещата на GEM ще се проведат в арменския католикосат на Киликия под домакинството на Близкоизточния съвет на църквите.
На снимката: Иракски бежанци се опитват да изкарат прехраната си на пазар в Дамаск.
Вижте какво си намерих:
„Мария Тодорова: Всеки има право да реши да приеме или не дадено нещо. Личният избор си остава. Ние не казваме, че няма фактически съжителстващи хора – те са факт, но фокусът ни е насочен към причините, поради които това се случва. Ако държавата е загрижена за бъдещето на семейството в България, трябва да работи за предотвратяването на причините, довеждащи до разруха на брака, а не просто да каже: „Такива са обществените взаимоотношения, дайте да ги запишем в закона!” Не може законът просто да оповестява обществените взаимоотношения. Нужно е да има стимулираща санкционна функция, която да се изразява в норми, които да бъдат удовлетворяващи и насочващи вниманието на хората към по-добрия избор, който да направят. В медиите се дискутира, че сред съжителстващите мъж и жена всеки започва да си търси правата; започват да се надигат и хората, живеещи на хомосексуални начала, които имат други проблеми. Да, в нашето общество те са факт и не можем да кажем, че ги няма, но моралната оценка – дали това е негативно, или позитивно явление – остава на съвестта на всеки един. Не може по-малкият процент да диктува върху болшинството обществените нагласи и законовите промени. Бъдещето на една нация се гради на семействата, а не на структурите, учрежденията, икономиката.“ http://www.evangelskivestnik.net/statia.php?mysid=593
Поздрави за г-жата!
Бъдещето на Христинството в Светите земи не изглежда добро…През 19 в. християните в Сирия, Ливан и Палестина наброяват почти 30%. а сега??? Палестинскте християни са разселени, ливанските страдат от войни и емигрират, само сирийските са добре за момента. А за Ирак да не говорим…Египетските са над 12 млн., но са потискани. Да даде Бог възраждане на Християнството в Близкия Изток!